Second day @Sun&Service.

Bouna Sera.
Är tillbaka i lägenheten efter att ha jobbat 09:30-15:00 som vanligt. Har varit en väldigt bra dag faktiskt, imorse visste vi exakt vad vi skulle göra och vi fick mycket beröm för att vi var så alerta och duktiga, alltid kul att få beröm :) När det var dags för lunch och gästerna började komma in var det bara att inta sina positioner. Jag serverar vin och Emil serverar vatten. I Italien dricker dom ju vin hela tiden, och de beställde hela tiden vatten & vin - det är vanligt. Öl hör mer till senare på dagen, mot kvällen.

När lunchen var klar och det var lugnt så fick vi våran middag. Jag körde Pasta al ragú & pomodora. Det är pasta med kött och tomatsås.. Sa till att jag bara ville ha en rätt - för igår orkade jag inte äta den andra rätten, utan smakade bara på den inprincip eftersom jag blir så mätt på en rätt. :p

Efter att vi slutat och tagit bussen till station så tog vi vägen genom stan för att köpa frimärken till post som ska till Sverige. Det var inte alls dyrt! Kostade endast 70cent styck. Det är ca. 7 svenska kronor.. Så priset är ju som ett vanligt frimärke för inrikes post i Sverige typ.

Ikväll är vi bjudna till Sun & Service där vi jobbar för att käka kvällsmiddag och dricka lite vin och öl.. Det får vi välja själva. Det ska bli trevligt, trivs verkligen och personalen samt cheferna är väldigt härliga och roliga. It couldn't get better .. :D Ja, jag är lycklig!

Kramar, Elena J.


Fumo pausa. Rökpaus innan lunchruschen börja..



Doppio espresso. Dubbel espresso på morgonen innan jobbet började.



Ett stycke Emil, (eller Emilio som Italienarna säger). Håller mig sällskap under rökpausen, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0