First day of work @Sun&Service.

Bouna sera.
Idag började jag jobba. Jag jobbar på en restaurang/pizzeria/café/bar i Bonelle, i Italien. Stället heter Sun&Service, och det är jag och Emil som jobbar där. Var lite små nervös imorse när vi var framme, tar ca. 7minuter med bussen från statizione (station) här i Pistoia, så det är inte alls långt. Vi börjar 09:30 och jobbar till 15:00 - eftersom bussen åker 08:58 från station så blir vi ju lite tidiga, men vi tog oss en Caffe Latte och bara chillade i väntan på att någon skulle hämta oss!

Det blev en väldigt lugn dag, men italienarna jobbar inte allt för hårt, utan de tar det ganska lugnt faktiskt. Vi fick ställa i ordning bord och stolar, samt duka fram bordsunderlägg, salt, peppar, tandpetare, olja och rödvinsvinäger samt bestick på alla borden. Lätt sagt och gjort, vi blev klara med det väldigt snabbt. Och det vi fick göra efter det var att servera vin och vatten till matgästerna som kom - det var väldigt enkelt, gick snabbt att lära sig; ville de ha vitt vin var det; Bianco Vino, ville de ha rött vin var det; Rosso Vino, ville de ha naturellt vatten var det; Blu Acqua (eller Acqua Naturalle) och ville de ha vatten med kolsyra var det; Verde Acqua. Så det gick snabbt att lära sig. :)

Sedan var det faktiskt lugnt och vi får ju mat där efter det att matgästerna har lämnat restaurangen typ. Vi åt Pasta alla  ragú som var Pasta med kött, sedan en till rätt som jag inte minns namnet på men det var någon majsgrejs med ostsås som var helt gudomligt god! :D MUMMA säger jag bara!... hihihi..

Ikväll är jag och Emil bortbjudna till en pub här i Pistoia för att träffa två av våra handledare på jobbet - så vi ska antagligen dra dit ikväll! :D Puben heter Sherlock Holmes och är en irlänsk pub här. Det blir trevligt!

Nu ska jag ta och försöka bråka lite mer med telefonen eftersom den inte hittar mina bilder i luren jag tänkt lägga upp från dagen på jobbet, så vi hörs senare antagligen.

Kramar, Elena (som italienarna kallar mig).


Caffe Latte på morgonen! MUMMA..

Kommentarer
Postat av: Tina

Saknar dig! Skönt iallafall att du har det bra :) Vi måste ses sen när du kommer hem <3 älskar dig

2012-01-16 @ 19:53:54
URL: http://tinaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Rossanna

jätte mysigt. Hoppas på en ännu bättre vecka :) Kram

2012-01-17 @ 13:41:53
URL: http://rossannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0